Pattaya wil zich profileren als toeristische wereld badplaats

Concurreren met Miami en Franse Rivièra.

Pattaya gaat een grote campagne starten om de kuststad als toeristische wereld badplaats op de kaart te zetten. Hiermee wil Pattaya de concurrentie aangaan met prestigieuze bestemmingen zoals Miami en badplaatsen aan de Franse Rivièra. Op dit moment wordt Pattaya gepositioneerd als een regionale bestemming in Zuidoost-Azië.

Om zijn doel te bereiken wil Pattaya de komende jaren zijn infrastructuur, kwaliteit van de dienstverlening en veiligheid verder verbeteren. Verder wil Pattaya zich bevorderen als ‘film-stad’. Op dit moment zijn gesprekken gaande met Universal Studios uit de Verenigde Staten om in Pattaya productie installaties op te zetten.

De sterke punten van Pattaya zijn de nabijheid van de vliegvelden van Bangkok en de betaalbaarheid. In 2011 werd Pattaya bezocht door 6,7 miljoen toeristen, waarvan 70% buitenlanders.

Wil je meer weten over Pattaya. Lees dan verder in ‘Pattaya’.