Thailand op 1 in ‘Value for Money’

Beste prijs-kwaliteit bestemming.

Thailand is verkozen tot de beste ‘Value for Money’ bestemming ter wereld. In het algemeen klassement voor het toerisme, gepresenteerd door FutureBrand, leidt Thailand de top 10 lijst aan als beste bestemming voor ‘Value for Money 2010’. In het onderzoek van FutureBrand, dat werd gehouden in samenwerking met BBC New World News, worden de 25 meest populaire vakantiebestemmingen op een rij gezet.

Ook op andere onderdelen scoort Thailand hoog.

De 25 populaire vakantiebestemmingen zijn door FutureBrand beoordeeld op een aantal ‘Tourism Highlights’, waarbij per onderdeel een top 10 is samengesteld. Naast een top 10 voor ‘Value for Money’ is er ook een top 10 voor winkelen, nachtleven, accommodaties, eten en stranden gemaakt. De diverse scores zijn ondergebracht in een algemeen klassement, de Top 25 Country Brands for Tourism’ waar Thailand een 5e plaats inneemt.

Categorie2010 Country Brand Index Score voor Thailand
Top 25 Country Brands for Tourism—–5e
Top 10 Tourism Highlights:
Value for Money1e
Eten4e
Stranden6e
Nachtleven8e
Winkelen9e