Bureau Tourist Assistance te bereiken op hotline 1672.
Het Ministerie van Toerisme en Sport in Thailand opende onlangs het Bureau of Tourist Assistance welke toeristen moeten bijstaan op het moment zij een probleem of klacht hebben. Tevens is het ministerie een campagne gestart om toeristen te voorzien van belangrijke tips die er toe moeten leiden bepaalde risico’s in Thailand te vermijden. Toeristen worden daarnaast aangemoedigd om eventuele klachten of vervelende ervaringen in Thailand in te dienen bij het Bureau of Tourist Assistance. Ongeveer 70% van de toeristen in Thailand reist zonder tussenkomst van een reisbureau en hebben daardoor geen referentiepunt op het moment dat zij een probleem of klacht hebben. Het Bureau of Tourist Assistance is in Thailand via hotline 1672 telefonisch te bereiken.
Proeflocaties voor campagne hoe risico’s voor toeristen in Thailand te vermijden.
De campagne hoe risico’s in Thailand te mijden wordt uitgevoerd op acht proeflocaties. Dit zijn Bangkok: Khao San Road, Ayutthaya: Floating Market, Hua Hin: Prachuap Khiri Khan, Phuket: Patong Beach, Surat Thani: Hat Yai Santisuk Market, Ferry naar Koh Samui, Mae Hong Son: Walking Street en Chiang Mai: Walking Street.
Toeristen in nood kunnen in Thailand ook terecht bij de Tourist Police.
Naast het Bureau of Tourist Assistance kent Thailand ook de toeristen politie (Tourist Police). Deze organisatie vind je in Thailand op alle plaatsen waar veel toeristen komen en is destijds opgericht om toeristen die in Thailand in problemen zijn gekomen te helpen.
Meer over veiligheid en tourist assitance in Thailand lees je in ‘Informatie over veiligheid in Thailand’.