Bangkok uitgegroeid tot shopping hub van Azië.
Gedreven door de toename van het aantal toeristen naar Thailand is de luxe markt in Thailand de afgelopen jaren sterk gegroeid. Thailand heeft zich in deze periode dan ook steeds meer ontwikkeld als een oase van luxe markten in Azië. Alle belangrijke bestemmingen in Thailand beschikken over een groot aantal shopping centra en Bangkok is voor Aziatische toeristen uitgegroeid tot een shopping hub. Terwijl reizigers uit de Verenigde staten, Europa en het Midden-Oosten hun koopkracht als gevolg van economische moeilijkheden zien krimpen, zijn de uitgaven van toeristen uit Aziatische landen de laatste jaren aanzienlijk toegenomen.
Veel potentie voor internationale modemerken in Thailand.
Vergeleken met omringende landen heeft Thailand een groter aantal shopping centra en is het land klaar als bestemming voor shoppers. Het land biedt veel potentie voor de internationale modemerken die dan ook latent aanwezig zijn en hun retail netwerken alsmaar uitbreiden. Veel buitenlandse toeristen in Thailand komen uit ontwikkelde landen en hebben vertrouwen in de bekende internationale merken.
Tussen de 50 en 60 procent van het winkelend publiek aan de shopping centra in Thailand zijn buitenlandse toeristen. In Bangkok ligt dit percentage tussen de 70 en 80 procent en in het Jungceylon shopping center op Phuket ligt het percentage buitenlandse toeristen op zelfs meer dan 80 procent.
Meer over het shopping paradijs Thailand lees je op onze webpagina ‘Informatie over winkelen in Thailand’.