Welk gedrag en vaardigheden verwacht men in Thailand van buitenlandse managers?
Als buitenlandse manager in Thailand is het belangrijk te weten wat de Thaise werknemer wel of niet van je verwacht als baas of leidinggevende. Thaise managers van 120 bedrijven werd gevraagd naar de meest belangrijke vaardigheden en gedragspatronen die men in Thailand verwacht van buitenlandse managers.
Top 10 van meest belangrijke vaardigheden en gedragspatronen:
- Wees open-minded
- Ben duidelijk in je ideeën
- Luister goed
- Maak goede beslissingen
- Beheers je emoties en toon geen woede
- Wees respectvol naar de Thaise cultuur
- Zorg voor een comfortabele communicatie omstandigheden
- Motiveer je collega’s op individueel niveau
- Goede analytische vaardigheden
- Goede vaardigheden in het oplossen van problemen
Hoe presteren buitenlandse managers in Thailand in deze top 10.
De Thaise managers werd ook gevraagd om buitenlandse managers in Thailand te beoordelen op hun prestaties in deze bovenstaande 10 vaardigheden en gedragspatronen. Ondanks het feit dat bovenstaande top 10 eigenlijk een standaard verlanglijst is gaven de Thaise managers op een aantal essentiële zaken de buitenlandse managers een opvallend lage beoordeling. Dit betrof:
- Het motiveren
- Controle van emoties
- Oplossen van problemen
- Luisteren
Het zwak motiveren van buitenlandse managers wordt in Thailand vaak ervaren als het tekort schieten in het tonen van waardering, het herkennen van prestaties, omgang en motiverende stuurprogramma’s.
Tekortkomingen van buitenlandse managers in besluitvormingen en het oplossen van problemen zijn vaak geworteld in onvoldoende overleg, slecht luisteren en ineffectieve communicatie.